افغانستان در کنسرت موسیقی کشور های (سارک) اشتراک کرد
هاکان مسعود نوابی هاکان مسعود نوابی

روز دوشنبه، مؤرخ 24 دسامبر 2012 میلادی

پنجمین دور کنسرت موسیقی کشور های (سارک) یا کشور های جنوب آسیا به حضور داشت آقای سلمان خورشید، وزیر امور خارجۀ هند، در شهر دهلی نو کشور هند برگزار گردید.

این کنسرت که برای مدت سه روز جریان داشت و به میزبانی وزارت خارجۀ هند برگزار گردیده بود، سفرا و نمایندگان کشور های عضو سازمان سارک و صد ها تن دیگر در آن اشتراک کرده بودند.

محترم شیدا محمد ابدالی، سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در هند، آقای محمد اشرف حیدری، مستشار وزیر مختار و آقای هاکان مسعود نوابی به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، از جانب سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در هند، نیز در این کنسرت اشتراک ورزیدند.

گروه های هنری کشور‌های هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نپال، مالدیو و بوتان در طی این کنسرت سه روزه، به نوبت آهنگهای شانرا بخوانش میگرفتند. در روز سوم کنسرت نوبت به افغانستان رسید و  یک گروۀ هنری بنام (منطقۀ نا مشخص – District Unknown  ) شرکت کرده بود. این گروه بدون همکاری از سوی کشور، با کمال افتخار به سر استیج آمده و با مهارت برانگیزندۀ احساسات، توانست به آهنگهای شان الی اخیر برنامه، ادامه دهند.

اتحادیه همکاری منطقه‌ای کشور‌های جنوب آسیا (سارک) سازمانی اقتصادی- سیاسی متشکل از هشت کشور جنوب آسیا است.

از نظر جمعیت سارک بزرگترین سازمان منطقه‌ای در جهان است. این سازمان در برگیرنده کشور‌هایی است که مجموع جمعیت آن‌ها قریب به 5/1 میلیارد نفر است.

آقای سلمان خورشید در اخیر کنسرت طی یک سحنرانی گفت که برگزاری همچو همایش هاییکه در آن کشور های عضو (سارک) اشتراک ورزند، زمینه را برای همکاری های بیشتر در منطقه، مهیا میکند.

همچنان آقای شیدا محمد ابدالی از برگزاری این کنسرت و همایش بزرگ اظهار قدردانی کرده، افزود که چنین روند، پیام دهندۀ صلح، ثبات و سعادت در منطقه و در جهان است.

سارک در سال 1985 توسط کشور‌های هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نپال، مالدیو وبوتان تاسیس شد. در آوریل 2007 و در اجلاس چهاردهم این اتحادیه افغانستان نیز به عنوان هشتمین عضو سارک پذیرفته شد.

 

در عکس: آقای سلمان خورشید، وزیر امور خارجۀ هند، آقای شیدا محمد ابدالی، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در هند، آقای وی. نامگیل، سفیر بوتان در هند و آقای هاکان مسعود نوابی با هنرمندان کنسرت

 

 

 


December 30th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها